top of page

inspireren

Vormingsaanbod

Ervaring delen is kennis vermenigvuldigen

Vanuit Hartsverbinding begeleiden

Liefdevol consequent kinderen en jongeren (en  hun ouders) begeleiden..  Hoe doe je dat?  Hoe kunnen we oordeelvrij naar gedrag kijken en ermee aan de slag gaan? In deze vorming volgt er na een theoretische uiteenzetting een overzicht van creatief materiaal waarmee je met kinderen, jongeren en hun ouders meteen aan de slag kan.  Voel en vertrouw op jezelf welk materiaal jou het meest aanspreekt.  Want ook dat is in hartsverbinding gaan, met jezelf…

 

Doel: op een liefdevolle manier andere mensen begeleiden en ondersteunen.

Doelgroep: mensen die kinderen en jongeren begeleiden / ondersteunen, rechtstreeks of onrechtstreeks

Duur: 3 uur

Veerkracht verhogen bij kinderen en jongeren

Als kapitein van onze boot varen we ons leven… 

Na een theoretische duiding volgt een concrete toepassing om op een creatieve manier aan de slag te gaan met kinderen. Aan de hand van verschillende metaforen leren we zorgen voor onszelf.

Individueel als in groep bruikbaar.  

 

Doel: veerkracht bij kinderen verhogen

Doelgroep: leerkrachten, hulpverleners, groepswerkers, ouders… 

Duur: 3 uur

Jezelf ont-moeten

In deze steeds doordraaiende maatschappij vergeten we te vaak onszelf.  In deze vorming ontdekken we de kracht van vertragen om vanuit verbinding met zichzelf  bewust in verbinding te komen met de mensen rondom ons.  Wie goed voor zichzelf zorgt, kan nog beter voor een ander zorgen.  Na theoretische duiding maken we kennis met verschillende manieren om zichzelf te ont-moeten.

 

Doel: veerkracht bij zichzelf verhogen, innerlijke rust vinden

Doelgroep: mensen die in de zorg werken (leerkrachten, verpleegsters, hulpverleners..) maar ook ouders en/of mensen die even willen vertragen om opnieuw in verbinding te komen met zichzelf.

Hoe bijdragen aan een gezonde ontwikkeling van het jonge kind?

Van 0 tot 5 jaar ontwikkelen kinderen belangrijke fundamenten zoals een veilige basis, het leren omgaan met stress en het ontwikkelen van een eigen identiteit.  Hoe kunnen we als supporters van het jonge kind hieraan bijdragen?

Na een theoretische duiding waarbij we stilstaan bij de kracht van sturen, steunen, stimuleren en de basisbehoefte aan huidcontact volgt er een overzicht van bruikbaar materiaal.

 

Doel:  bewust inzetten op een veilige leef- en leeromgeving van het jonge kind

Doelgroep: iedereen die werkt met jonge kinderen

Duur: 3 uur

Feedback geven en ontvangen..
de kracht van taal

Wat is feedback en een feedbackcultuur?  Waarom is een open feedbackcultuur belangrijk? Hoe doe je dit: feedback geven en ontvangen?  We leven in een maatschappij waarbij we vaak geleefd worden ipv bewust te leven.  

Bewust stilstaan wat gedrag van een ander met je doet, dit op een constructieve manier teruggeven, draagt bij tot het verhogen van een veilig werkklimaat.

In deze huidige verbale wereld zijn we ons niet steeds voldoende bewust van de impact op onszelf en de ander bij het gebruik van bepaalde woorden in onze spreek- en schrijftaal.  Hoe kiezen we bewust voor het welzijnspad in plaats van het strijdpad?

 

Doel: Feedback kunnen geven en ontvangen, een open feedbackcultuur installeren in team, het gezin.  Zich bewust zijn van de kracht van taal.

Doelgroep: teamleden, gezinsleden

Duur: 3 uur

bottom of page